ערבות הדדית היא אחריות של הקהילה כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקהילה כלפי הכלל.
משמעות המושגים "מעורבות" ו"הדדיות". האחריות של הילדים/המטופלים כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקבוצה כלפי הכלל. העמקה בערכים של כבוד, עזרה, נתינה, אמפטיה, ראיית האחר. המפגש עם האחר בבית החולים והיכרות עם ילדים עם מחלה דומה אך מרקעים שונים. להבין ולהכיר בחשיבות ההתנדבות והנתינה לאחר (בדרך כלל הם הצד המקבל, לתת להם הזדמנות להיות בצד הנותן).
ערבות הדדית היא אחריות של הקהילה כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקהילה כלפי הכלל.
משמעות המושגים "מעורבות" ו"הדדיות". האחריות של הילדים/המטופלים כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקבוצה כלפי הכלל. העמקה בערכים של כבוד, עזרה, נתינה, אמפטיה, ראיית האחר. המפגש עם האחר בבית החולים והיכרות עם ילדים עם מחלה דומה אך מרקעים שונים. להבין ולהכיר בחשיבות ההתנדבות והנתינה לאחר (בדרך כלל הם הצד המקבל, לתת להם הזדמנות להיות בצד הנותן).
כל השנה עמלות האחיות בבית החולים למען המטופלים שלהן.
השבוע, ביום האחות הבינלאומי הם קיבלו קצת נחת חזרה.
על אחד מילדי דיאליזה בהדרכת הצוות החינוכי, כתבו על פלסטר מיוחד (פלסטר המשמש אותם במהלך היום יום בחיבורי הדיאליזה) מילה טובה, תודה לאחיות שמטפלות בהם במסירות רבה לאורך כל השנה.
הפלסטרים אוגדו לתמונה ממוסגרת שהוענקה לאחיות ונתלתה בכניסה לדיאליזה ילדים.
בצרוף לתמונה הייחודית קיבלה כל אחות ספל תודה
מאי 2019
ערבות הדדית היא אחריות של הקהילה כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקהילה כלפי הכלל.
משמעות המושגים "מעורבות" ו"הדדיות". האחריות של הילדים/המטופלים כלפי כל אחד מחבריה, ושל כל אחד מחברי הקבוצה כלפי הכלל. העמקה בערכים של כבוד, עזרה, נתינה, אמפטיה, ראיית האחר. המפגש עם האחר בבית החולים והיכרות עם ילדים עם מחלה דומה אך מרקעים שונים. להבין ולהכיר בחשיבות ההתנדבות והנתינה לאחר (בדרך כלל הם הצד המקבל, לתת להם הזדמנות להיות בצד הנותן).
אנו מתייחסים לנושא השנתי בהקשר ללוח השנה. בחודשים ינואר-פברואר הדגש הוא על מעורבות הדדית לשמירה על הטבע- אקולוגיה. באמצעות שירים, משחקים וחומרי עזר של החברה להגנת הטבע.
המפגש של ילדים ממגזרים ותרבויות שונות בכיתה מאפשר שיח ותורם מבחינה חברתית.
בשיתוף פעולה של היחידה להמטולוגיה/אונקולוגיה ילדים עם צוות בית הספר והצוות הסיעודי באשפוז יום כתבנו חוברת הדרכה חדשה ל- ITP בילדים . בחוברת מידע היכול לעזור הן להורים והן לילדים.
השאיפה שכל ילד חדש המאובחן עם ITP יקבל עותק של חוברת ההדרכה. העתקים מהחוברות נמצאים ביחידה להמטולוגיה ילדים וניתן לקבל עותק אצל אחיות אשפוז יום ילדים.
בימים אלה עובדים על תרגום לערבית של החוברת.
מאי 2019
כחלק מטיפול תרפויאטי ונגיעה בפחד במסגרת קבוצה בגן, ספרנו את הסיפור "דרקון, אין דבר כזה" כשהילדים יוצרים לעצמם את הדרקון הפרטי
שלהם ונותנים בכך מקום ונוכחות לפחד ולחששות המלווים אותם.
בבית הספר נעשה היום שימוש לראשונה במדפסת תלת ממד חדשה. המדפסת היא תרומה של לאורה לווין, שהקימה קרן על שם בנה אלון שנפטר מסרטן בגיל צעיר מאוד.
מאיר ספקטור, בן ה-11 המאושפז במחלקת ילדים, עיצב והדפיס קובייה תלת ממדית בהדרכת צוות בית הספר.
ההתרגשות בזמן ההדפסה הייתה עצומה, ומעצימה עבור מאיר שהוציא לפועל את האובייקט אותו תכנן.
גם היעד הבא, פסל החירות כבר תוכנן והודפס.
יוני 2019
כחלק מטיפול תרפויאטי ונגיעה בפחד במסגרת קבוצה בגן, ספרנו את הסיפור "דרקון, אין דבר כזה" כשהילדים יוצרים לעצמם את הדרקון הפרטי
שלהם ונותנים בכך מקום ונוכחות לפחד ולחששות המלווים אותם.
איך מייצרים אמא רכה ועוטפת מחפצים? איך מציירים אח מעצבן? חנוך פיבן יוצר בספר מקסים את בני המשפחה מחפצי יום יום שמביאים לידי ביטוי את כל התכונות שלהם.
אנחנו בסטודיו הפתוח סיפרנו את סיפורם של בני משפחתינו ויצרנו את בובות המשפחה מחפצים הפזורים בחדר
חגית גאון, בבליותרפיסטית
מרץ 2019
לאחר חופשת קיץ קצרה, בית הספר פתח שוב את שעריו לילדים המאושפזים בבית החולים.
בפעילות הראשונה, התלמידים כתבו על פרפרים את משאלותיהם ואיחולהם לשנה החדשה.
צוות בית הספר מאחל לכל הילדים שנת בריאות, הצלחות והגשמת משאלות
דרקון אין דבר כזה: אמא של בילי ביקסבי לא מוכנה להודות שקיימים דרקונים עד כשמעט מאוחר מידי...
סיפורו של דרקון שרק הכרה בקיומו הופכת אותו לידידותי יותר ומפחיד פחות.
בשעת סיפור בגן, סופר סיפורם של בילי והדרקון וניתן מקום לדרקון ולפחדים, תוך כדי שיחה עם פחדים והכנת דרקונים מפרי החרוב
חגית גאון, בבליותרפיסטית
פברואר 2019
https://www.szcec.org.il/%D7%AA%D7%92%D7%99%D7%95%D7%AA?fontSize=default&start=52#sigProIded4576e47a
נראה שרק אתמול התחלנו את השנה והינה אנו כבר מציינים את סיומה.
למרות שפעילות בית הספר ממשיכה גם בחודשי הקיץ, שנת הלימודים הרשמית מסתיימת בסוף החודש וצריך לציין זאת.
.צוות בית הספר יצא לפעילות חוויתית במוזאון המדע, פעילות שבמהלכה אותגר הצוות בבנית אלמנטים בעלי מעגל חשמלי. הצוות הצטיין במשימתו והיה מאוד יצירתי.
לאחר הפעילות, סכמנו את השנה שעברה ונפרדנו משרי שפירא שפורשת לגמלאות לאחר 35 שנות ותק.
היצירתיות, השיתופיות, היזמות, האכפתיות ומאור הפנים של שרי יחסרו לנו מאוד.
יוני 2019
"מחזור הוא תהליך שבו מפרקים פסולת ומחזירים אותה למצב של חומר גלם, אשר ישמש ליצור מוצרים חדשים. המחזור מאפשר חיסכון בחומרי גלם בתוליים מצד אחד ומצמצם את כמויות הפסולת והזיהום מצד שני, ועל כן נודעת לו חשיבות גם כלכלית וגם אקולוגית".
"חלק ניכר מהפסולת שאנו זורקים, הינה משאב היכול לשמש כחומר גלם למוצרים אחרים."
לפני כשנתיים, בעקבות מחשבה על מחזור ושמירה על איכות הסביבה, עלה בדעתה של הדיאטנית טל דגן רעיון: ילדי מרפאת סוכרת נאלצים להשתמש יום יום באביזרים מתכלים רבים: עטי הזרקה, חלקי פלסטיק (קרמבו), חלקי משאבה, מכלי סטיקים, ועוד. בעבר היו האביזרים נזרקים לפח לאחר השימוש. הרעיון היה למחזר את האביזרים הללו לעבודות יצירה.
הרציונל: להפוך את החיסרון והקושי ליתרון וכך להשיג אפקט פסיכולוגי חיובי.
הצענו לילדים לאסוף את האביזרים הללו ולהביאם לבית החולים. הילדים שיתפו פעולה בשמחה. לאחר השימוש, במקום לזרקם כבעבר, הם הביאו אותם לבית החולים.
כאשר הצטברה כמות מספקת התחלנו להכין עם הילדים יצירות אמנות קטנות וגדולות. הילדים גילו התלהבות רבה ביותר. מסתבר שהחומרים הללו איכותיים ומעניינים, ומאפשרים להכין יצירות מעניינות, פרי דמיונם של הילדים.
בנוסף, אנו עושים איתם עבודות קבוצתיות על נושאים משותפים, מה שמאפשר יצירת עבודות גדולות אותן אנו תולים במסדרונות בית החולים. כך למשל הילדים יצרו מהאביזרים שנאספו תמונה גדולה עם מספר רב של דמויות. בדרך זו השגנו תחושת אחדות והזדהות, כיוון שהדמויות הממוסגרות הן של ילדים מכל המגזרים.
דוגמא נוספת: הילדים הכינו מובייל דבורים מקופסאות ריקות של סטיקים. כל ילד הכין דבורה, אחת לעצמו ואחת לטובת הכלל. את הדבורים תלינו על שלד של מטריה.
לפני כל חג אנו יוצרים עבודות בנושאים המאפיינים אותו. לחנוכה הכינו הילדים כדים, חנוכיה ענקית. לסוכות הכנו סוכה שדפנותיה הן עטי הזרקה וכל הקישוטים בתוכה גם הם מחלקי אביזרים ממוחזרים.
פעילות זו מפתחת את הדמיון, הילדים נהנים להפוך אביזרים שביום יום אינם אהובים עליהם, ליצירות האהובות עליהם. בנוסף, העבודה הקבוצתית עם ילדים המתמודדים עם אותם קשיים יוצרת תחושת הזדהות ושותפות גורל, דבר שמקל עליהם ולו במעט. אגב המחזור הם לומדים את נושא איכות הסביבה. המטרה היא להביא לכך שגם לאחר שהילדים יגדלו ויתבגרו הם יאמצו את ערכי הקיימות ואיכות הסביבה. לא פחות חשוב - שחווית הביקורים והטיפול במרפאה יזכרו גם כחוויה טובה.
שמועה אומרת שחלק מהילדים ממשיכים להפעיל את הדמיון וליצור גם בבתיהם...
שרי שפירא, מורה
ביה"ס שליד מחלקות הילדים שערי- צדק
ינואר 2019
המשך קריאה: עבודות מחזור של ילדי מרפאת סוכרת במרכז הרפואי שערי צדק