הצוות החינוכי
רינה חסונה עבדלרחמן
מחנכת דיאליזה ילדים מזה 12 שנה. למדתי חינוך מיוחד בדוד ילין . עבדתי במסגרות של החינוך הרגיל בתפקיד מרכזת ילדים עיוורים דוברי ערבית במערב ומזרח ירושלים. במקביל, עבדתי במסגרת החינוך המיוחד עם ילדים בעלי מוגבלויות . הוסמכתי ועבדתי כרכזת נוער במתנ"ס אבו גוש . השתלמתי בחינוך מתבגרים, מניעת אלימות מינית, חינוך חברתי. לימוד ילדים מצטיינים ומחוננים, בטיחות ברכב מטעם ארגון בטרם.
אני עובדת במרכז החינוכי בשערי צדק 21 שנה , בתחילה כמורה לדוברי ערבית בכל מחלקות הילדים: אשפוז פנימי, כירורגיה, אשפוז יום, המודיאליזה ונפרולוגיה.
הנחיתי סטודנטים להוראה דוברי ערבית , פיתחתי ותרגמתי חומרי עזר בשפה הערבית.
ננה חי
את הקשר הראשון שלי עם ילדים מאושפזים בבתי החולים התחלתי כאשר הייתי שותפה בהקמת עמותת "קו אור" - למידה מרחוק לילדים בבתי חולים. עבדתי כמנהלת אדמינסטרטיבת של עמותה כ 15 שנה, רב העבודה שלי הייתה בצד הניהולי של העמותה. לאחר שסיימתי את לימודי ההוראה שלי , זה היה רק טבעי עבורי לעבור לצד השני לעבוד עם הילדים בבתי החולים (לא רק מאחורי הקלעים), וכך מצאתי את מקומי בבית הספר לילדים בשערי צדק בשנת 2008. בעלת תעודת הוראה בחינוך להוראת מבוגרים ובחינוך מיוחד ותואר שני בניהול מערכות חינוך.
עיקר העבודה שלי עם התלמידים מתבצעת באמצעות מחשבים ואמצעים טכנולוגיים. בעידן הטכנולוגי המתפתח של היום, אני רואה את המחשב והאינטרנט כסימנים בולטים של תקופתינו במהפכת המידע. בתפקידי, כמורה, אני משתמשת במחשב ככלי המתווך בין המידע לילד, העבודה במחשב עם הילדים נעשית בדרך חוויתית ולא שיגרתית. באמצעות משחקים, לומדות ואתרי אינטרנט. כל ילד בהתאם לרצונותיו וצרכיו.
בשנים האחרונות מלמדת גם רובוטיקה (ברמות ובהיבטים שונים), מציאות מדומה וחידושים טכנולוגיים נוספים.
אמאל שריף
אני מורה לחינוך מיוחד , עובדת באשפוז יום ילדים , העבודה שלי מתמקדת בלמידה לצורך צמצם הפער הלימודי שהילדים מפסידים בגלל שהם מגיעים ליחידת אשפוז יום לבדיקות שונות או לקבל תרופות. כמו כן אני עובדת עם הילדים על יצירות שונות שמכינים את הילדים לעבודה בריכוז , קשר עין יד , החזקת מוטוריקה עדינה ונוסף לכך אני אחראית על סדנת בישול ואפיה ותזונה בריאה לילדים חולי סכרת.
נינה ליברמן
31 שנה במערכת החינוך כאשר רוב השנים עבדתי עם ילדים בעלי קשיים בגיל הרך. שנים אחרונות לפני המעבר לשערי צדק ניהלתי גן רגשי-התנהגותי. עשיתי תעודה בשיטת מונטסורי-שיטה שדוגלת בלימוד ילדים דרך משחק ודרך התפתחותו ויכולתו של כל ילד וילד באופן אישי. היום אני מורה באשפוז יום ילדים. העבודה שלי כוללת גם לימוד אנגלית וגם שם אני משתמשת במשחקים כדי לעזור בהפנמת החומר הנלמד.
ליאורה מנדל
שמי ליאורה מנדל בוגרת B.ED בחינוך מיוחד, ו M.ED בניהול וארגון מערכות חינוך. בראשית עבודתי לימדתי בבית ספר לחינוך מיוחד "עציון" בבני ברק, בית ספר לתלמידים עם נכויות התפתחויות. חנכתי כיתות מגילים שונים וכן הייתי מורה מאמנת לסטודנטים מאוניברסיטת בר אילן. עבדתי כ13 שנה כמורה לחינוך מיוחד בבתי חולים לילדים, "תל השומר" ו"דנה" איכילוב. בתל השומר הייתי אחראית על מחלקות הילדים הפנימיות, מחלקת c.f ושיקום ילדים בבית חולים תל השומר. בשנת 2012 הצטרפתי לצוות החינוכי במרכז החינוכי בבית חולים "שערי צדק" כמורה לחינוך מיוחד במחלקות הילדים. במהלך הטיפולים העבודה עם הילד המאושפז אינדיבידואלית ומותאמת לצרכיו הפיזיים, הרגשיים והמנטאליים. העבודה נעשית בצורה חווייתית, יצירתית ומגוונת המעצימה את תחושת המסוגלות ומסיחה את דעתו של הילד מהאקט הטיפולי.
אני מאמינה בעבודה מתוך אמפתיה ורגישות לילד המאושפז וכן ביכולת הכלה והקשבה, להבין ולהרגיש את צרכי הילד
סיגלית שאולוף
בוגרת אוניברסיטת בר אילן בקרימינולוגיה וסוציולוגיה. בוגרת בית הספר לפרסום שיווק ותקשורת של איגוד המפרסמים. בעלת תעודת הוראה ממכללת דוד ילין.
מורה, מחנכת ומורה משלבת. כמו כן רכזת מחשבים בממ"ד ע"ש דובדבני בית הכרם. שמחה בהיותי חלק מצוות מדהים בביה"ס שע"י מחלקות הילדים בשערי צדק.
רגדה איברהים
שמי רגדה איברהים, אני מורה ,עם וותק של 5 שנים. סיימתי תואר ראשון באוניברסיטה העברית (סוציולוגיה וחינוך) ותעודת הוראה בחינוך המיוחד במכללת דוד ילין. עבדתי בבית ספר רגיל ובית ספר לבעלי צרכים מיוחדים. היום אני עובדת בבית הספר שליד מחלקות הילדים בשערי צדק .העבודה בביה"ח כוללת עבודה עם ילדים ערבים ויהודים בנושא לימודים ויצירות שונות כדי להנעים את זמנם ולהשלים פערים בלימודים.
מוריה זלצר
מוריה זלצר יועצת בית הספר.
גרה בירושלים במקור ממושב נחלים.
למדתי תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בייעוץ חינוכי במכללת אורות ישראל.
במקביל לכך שאני יועצת בבית הספר אני עובדת כמחנכת כיתת תקשורת בבית ספר בלוד.
אוהבת מאוד לעבוד עם אנשים כלל ועם ילדים בפרט.
מאמינה בטוב שיש בכל אדם
הלברטל לאה
התחלתי את דרכי במרכז החינוכי "שערי צדק" בשנת 2005.
בהכשרתי, אני בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך מ" מכללה ירושלים".
אני מאמינה ביכולת ובזכות שיש לנו כאנשי חינוך וטיפול להעניק לילדים כוחות להתמודדות טובה עם המחללה ועם הטיפול הרפואי.
המטרות המרכזיות שלי, הן: ללמד את הילדים כישורי חיים להתמודדות עם המחלה ולניהול אורח חיים בריא, להעניק להם חוויה חיובית בשהותם בבית החולים וכן ללוות אותם מבחינה חינוכית ולימודית ולשמור על זכויותיהם החינוכיות, תוך ראיית הצרכים הייחודיים המתעוררים עקב המחלה.
מרים בן חמו
שמי מרים בן חמו, אני עוסקת בחינוך למעלה מ31 שנים. ניסיוני החינוכי מכיל עבודה עם קשת רחבה של מגוון אוכלוסיות: בתחילת דרכי, עבדתי בפנימייה טיפולית בשם בני ברית הנותנת מענה לילדים עם בעיות נפשיות ורגשיות. בהמשך דרכי הקשתי תריסר שנים בבית הספר של מחלקות הילדים בהדסה עין כרם, בתפקיד של מורה מרכזת במחלקה האונקולוגית לילדים. במעבר חד, עברתי לחנך תלמידים בכיתות א-ג בחינוך רגיל בבית הספר הצומח "הניסויי ארגנטינה" בשנות הקמתו הראשונות. כיום, עובדת בבית הספר של מחלקות הילדים במרכז הרפואי שערי צדק. במסגרת תפקידי, אני מנסה לשלב את כל הניסיון והמיומנויות שרכשתי כולל כלים לימודיים מתמטיים ושפתיים בתוך שגרת יומו של התלמיד המאושפז במחלקה.
אנאל מארק
שמי אנאל מארק ואני מורה לחינוך מיוחד, עובדת במחלקת דיאליזה ילדים.
בעלת תואר ראשון ותעודת הוראה בחינוך המיוחד והרגיל במכללת דוד ילין. תואר שני בניהול וארגון מערכות חינוך במכללת הרצוג.
כעשר שנים עבדתי בבית הספר "בית רחל שטראוס" בירושלים המיועד לתלמידים עם מוגבלות שכלית ותלמידים על הספקטורם האוטיסטי, בתפקידים שונים.
השנה זוהי שנתי הראשונה בבית הספר בבית החולים.
במסגרת תפקידי אני מנסה לשלב את הניסיון בעבודה עם תלמידים מיוחדים. לתת מקום למטרות משותפות, לחיבור בין בתי ספר, ליצירתיות, לתחושת הצלחה, שליטה, לחוויות משותפות ועוד..
אני מאמינה גדולה באדם וביכולותיו. בכל תלמיד יש עולם נפלא ובמחלקה קיימת הזדמנות לתת שיח לרצונות, מחשבות, פחדים, חששות של התלמיד ומשפחתו. אני פה ללות את התלמיד בתהליך הזה, בראייה הוליסטית שמחברת בין כל אנשי המקצוע לטובתו של התלמיד.
שולמית שאער
בעלת תואר ראשון בחינוך גופני ועברתי קורס ספורט טיפולי בוינגייט.
עבדתי עשר שנים בבית ספר יסודי כמורה לחינוך גופני בעיקר ובנוסף התנסיתי בתפקידים שונים בבית הספר.
מאמינה ורואה בפעילות גופנית מפתח הצלחה ושמחה בכל תחומי החיים ומאמינה בו כקידום אורח חיים בריא.
כיום זוכה לעבוד בבית הספר של בית החולים שערי צדק במחלקות סוכרת ודיאליזה בתקוה לסייע בהתפתחות הילדים ולגרום להם חוויות הצלחה ולחזק את גופם ונפשם.
נואה עבד אלרחמן
בחינוך בלתי-פורמלי BEDראשון שנים עסקתי כגננת בגן ילדים באבו גוש, למדתי לתואר ותואר בהוראה ותואר בחינוך לגיל הרך ותואר ראשון בחינוך המיוחד. עסקתי בכפר אבו-גוש כרכזת גנים ורכזת ניצנים ''צהרונים'' . עבדתי כרכזת חינוכית בקידום הנוער. כיום אני מורה לחינוך מיוחד בבית ספר שערי צדק במחלקת ניפרולוגיה.
אני מאמינה שכל ילד חולה שמגיע למחלקה הוא עולם ומלואו, מצריך מאיתנו תשומת הלב והאהבה שזקוק להם כדי להתגבר על המחלה ולהמשיך קדימה. אני עושה כמיטב יכולתי לסייע בידי הילדים ולהנגיש להם את כל האמצעים החינוכיים שברשותנו כדי שתהיה להם שהות מהנה ומועילה.
מטפלות פרא רפואיות
נחמה טל
מטפלת באמנות חזותית (M.A).
בוגרת המכללה האקדמית לחברה ואמנויות (A.S.A) בנתניה.
כוננית ביחידת חוס״ן בכיר,באיחוד הצלה בירושלים- יחידה הנותנת מענה של עזרה ראשונה נפשית במקרי טראומה ואסון.
בשלבי הסמכה בטיפול emdr.
מאמינה בכוחה המרפא של היצירה.
רואה את עצמי שותפה בדרכו של המטופל.
מאפשרת ״לידת״ תהליכים רגשיים, הכרוכים בהתפתחות ובשינוי, תוך שילוב כלים טיפוליים.
אני רואה את הטיפול באמנות בבית הרפואה, מקל ומסייע למטופל בהתמודדות עם המחלה. באמצעותו מתאפשר למטופל לבטא תכנים נפשיים,מודעים ושאינם מודעים-באופן לא מילולי, תוך מפגש ודיאלוג עם מחוזות הכאב העמוקים שבנפש.
אודות לכך, המטופל יכול לחוש שחרור וצמיחה,לגייס כוחות ולהשתמש בכאב כמשאב.